Cara Menjalankan Permainan dan Aplikasi Android di Mac atau PC

Aplikasi dan permainan mudah alih telah berkembang dari gangguan sepele menjadi bahagian penting dalam kehidupan seharian kita. Untuk tahun 2017, jumlah pengguna telefon bimbit dijangka mencapai 4,77 bilion, dan jumlah orang yang semakin besar yang membentuk jumlah yang sangat besar ini menghabiskan lebih banyak masa dengan aplikasi mudah alih kegemaran mereka berbanding dengan perisian Mac dan PC kegemaran mereka.

pokemongo-pc

Adalah masuk akal bagi syarikat untuk mengembangkan penyelesaian yang akan melintasi batas platform dan sistem operasi individu. Microsoft mendorong idea mereka mengenai aplikasi universal yang dapat berjalan di seluruh ekosistem mereka, tetapi bagaimana dengan Android? Bagaimanapun, jumlah pengguna Android global terus mencapai 2 bilion.

Pelan besar Google untuk membawa 2.2 juta aplikasi yang kini terdapat di Play Store ke platform lain berkisar pada Google Chrome. Syarikat ini telah mencipta ekosistem yang berkembang yang disokong oleh alat percuma yang sangat baik yang mendorong orang biasa dan pemaju mahir untuk mengubah visi mereka menjadi kenyataan dan merebut tempat mereka di teratas carta terlaris. Penyelesaian mereka disebut ARC Welder, tetapi beberapa alternatif lain juga tersedia, dua di antaranya dijelaskan dalam artikel ini.

Nama peluasan Google Chrome ini bermaksud App Runtime untuk Chrome. Projek ini dilancarkan pada bulan September 2014, dan tujuannya adalah untuk membiarkan pengguna menjalankan aplikasi Android kegemaran mereka pada sistem operasi apa pun yang mendukung Google Chrome.

Terlepas dari kenyataan bahawa ARC Welder adalah alat rasmi yang dikeluarkan oleh Google, kelebihan utamanya terletak pada kesederhanaannya. Oleh kerana ia hanyalah pelanjutan lain, ia akan terasa tidak asing lagi bagi kebanyakan pengguna Google Chrome. Setelah dipasang, aplikasi boleh dilancarkan dari penanda halaman Aplikasi, biasanya terletak di sebelah kiri bar penanda halaman anda.

Salah satu kelebihan terbesar ARC Welder adalah keserasiannya untuk  menjalankan aplikasi android di chromebook . Sekiranya anda pemilik Chromebook, anda pasti sukar mencari aplikasi yang biasanya berjalan di PC atau MAC. Penyelesaiannya ialah menjalankan apk di Chromebook menggunakan ARC Welder.

Persediaan

  1. Pergi ke halaman Kedai Web Chrome ARC Welder dan klik butang "Tambahkan ke Chrome".
  2. Sahkan pemasangan sambungan dengan mengklik butang "Tambah".
  3. Buka ARC Welder dengan mengklik ikonnya di menu Aplikasi Chrome.
  4. Pilih direktori di mana anda ingin ARC Welder menyimpan rekod data aplikasi.
  5. Tambahkan fail apk aplikasi yang ingin anda cuba.

Satu-satunya bahagian prosedur persediaan yang mungkin anda hadapi adalah mendapatkan fail apk. Untuk aplikasi yang sudah dipasang pada peranti anda, cara termudah untuk mendapatkan fail apk mereka adalah dengan menyandarkannya dengan aplikasi seperti Titanium Backup. Anda juga boleh melihat secara dalam talian untuk melihat apakah fail apk tidak tersedia untuk dimuat turun, tetapi dengan melakukannya, anda berpotensi mendedahkan diri anda ke laman web yang penuh dengan malware.

Batasan

Batasan teknikal terbesar adalah hakikat bahawa ARC tidak lagi disokong pada platform x86 32-bit. Sebilangan besar pengguna Windows dan Mac semestinya baik-baik saja, tetapi pengguna Linux yang menjalankan pengedaran 32-bit ringan pada perkakasan lama tidak akan dapat menjalankan ARC Welder pada sistem mereka.

Tidak ada cara untuk menjalankan beberapa aplikasi pada masa yang sama. Setiap kali anda menjalankan aplikasi, anda harus memilih sama ada anda mahu aplikasi tersebut ditampilkan dalam mod potret atau landskap. Walaupun ARC Welder menyokong Perkhidmatan Google Play, tidak semua pembangun telah mengemas kini aplikasinya untuk menyokong ARC Welder. Akibatnya, anda kadang-kadang menghadapi kesalahan runtime atau crash secara tiba-tiba. Ini biasanya berlaku ketika anda cuba mengakses ciri yang tidak dimiliki oleh komputer anda, seperti akselerometer atau kamera.

Prestasi sangat mengejutkan, dan permainan yang kurang menuntut dijalankan tanpa masalah walaupun pada perkakasan yang lebih lemah. Secara umumnya, mana-mana komputer moden mesti memberikan prestasi yang memuaskan.

Android Emulator adalah sebahagian dari kit pengembangan perisian Android (SDK), yang merangkumi sekumpulan alat pengembangan yang komprehensif, seperti debugger, perpustakaan, emulator handset berdasarkan QEMU, dokumentasi, kod sampel, dan tutorial.

Dengan itu, pembangun dapat menguji aplikasi dan permainan mereka tepat di komputer mereka. Oleh kerana hampir mustahil bagi satu pembangun untuk memiliki akses ke sebilangan kecil sahaja peranti Android, emulator menyokong telefon Android, tablet, Android Wear, dan TV Android.

Papan kekunci dapat dikendalikan dengan tetikus dan papan kekunci atau menggunakan butang perkakasan maya, layar sentuh, pad arah (D-pad), bola trek, roda, dan berbagai sensor. Persekitaran di mana aplikasi berjalan pada emulator adalah sistem operasi Android penuh seperti yang anda ketahui dari telefon pintar atau tablet anda. Semua yang boleh dilakukan oleh aplikasi pada telefon pintar anda boleh dilakukan di dalam emulator, kecuali sokongan maya untuk Wi-Fi, Bluetooth, NFC, kad SD, fon kepala, dan USB.

Persediaan

  1. Muat turun pakej SDK dari laman web rasmi Google.
  2. Pasang seperti anda menggunakan aplikasi lain.
  3. Gunakan Pengurus AVD (Alat> Android> Pengurus AVD) untuk membuat peranti maya simulasi untuk dijalankan di Android Emulator.
    • Sekiranya anda tidak mahu membuat yang baru, tidak mengapa menggunakan salah satu pilihan yang telah dikonfigurasi sebelumnya.
  4. Jalankan emulator dengan peranti maya yang telah anda buat atau pilih pada langkah sebelumnya.
  5. Pergi ke direktori android-sdk / tools di command prompt dan kemudian ketik:
    • adb install fileName.apk (Windows)
    • ./adb install fileName.apk (Linux atau Mac)
    • Ini akan memuat dan memasang fail apk ke dalam peranti maya.

Batasan

Satu had besar adalah ketiadaan Play Store. Ini memaksa anda untuk melalui beberapa gelung dan menjadikan kaedah ini tidak sesuai untuk kegunaan harian.

Disokong oleh Intel, Samsung, Qualcomm, AMD, BlueStacks App Player adalah penyelesaian yang menjadi kenyataan untuk semua pemain Android yang gemar yang pada satu ketika tertanya-tanya bagaimana rasanya bermain semua permainan kegemaran mereka di PC atau Mac. Teknologi "Layercake" BlueStacks memungkinkan permainan yang paling intensif grafik untuk berjalan lancar di skrin penuh. Perisian ini menerjemahkan perintah tetikus dan papan kekunci untuk memberikan pengalaman tanpa masalah.

Sejak anda melayari laman web rasmi, anda akan segera memahami bahawa BlueStacks adalah mengenai permainan. Sekumpulan editor memilih permainan kegemaran mereka setiap minggu, untuk memberi pengguna pelbagai perkara baru untuk dicuba. Tetapi anda juga dapat memasang aplikasi pesanan Android kegemaran anda dengan kemudahan yang sama seperti permainan kegemaran anda.

Daripada meniru keseluruhan sistem operasi, BlueStacks lebih menyerupai lapisan keserasian khas yang menghubungkan aplikasi ke PC atau Mac anda. Aplikasi baru berkelakuan seperti aplikasi asli, masing-masing mempunyai ikon desktop mereka sendiri. Ini menjadikan perisian ini sesuai walaupun untuk pengguna kasual, yang sebaliknya akan terganggu oleh kerumitan teknikal Android Emulator Google atau kemampuan terhad ARC Welder.

Sekiranya anda terjebak dengan fenomena Pokemon, anda boleh bermain Pokemon Go di PC menggunakan BlueStacks, dan tentu saja kebanyakan permainan popular lain juga.

Persediaan

  1. Muat turun BlueStacks dari laman web rasmi.
  2. Pasang BlueStacks dan jalankan.
  3. Pilih aplikasi mana yang ingin anda pasang dari halaman utama BlueStacks.
  4. Lancarkan aplikasi yang dipasang.

Batasan

BlueStacks adalah perisian yang dioptimumkan dengan baik yang dapat menjalankan kebanyakan permainan tanpa masalah. Untuk aplikasi yang mampu, keperluan perkakasan sama sekali tidak buruk, dan anda pasti tidak perlu memiliki PC permainan mewah hanya untuk bermain Angry Birds. Walaupun begitu, aplikasi Android yang ditulis dengan buruk atau dioptimumkan yang berkinerja buruk walaupun pada telefon pintar dan tablet akan menunjukkan prestasi yang jauh lebih buruk ketika dijalankan menggunakan BlueStacks.

Setiap kaedah menjalankan permainan dan aplikasi Android di Mac atau PC yang digariskan dalam artikel ini sesuai untuk jenis pengguna yang sedikit berbeza. ARC Welder sangat sesuai jika anda hanya ingin mencuba aplikasi Android di PC atau Mac tanpa membuang masa pada konfigurasi. Tetapi jika anda mempunyai banyak masa, Android Emulator rasmi melakukan semua yang anda perlukan. Ini juga merupakan langkah pertama yang hebat ke dalam dunia pembangunan Android. Akhir sekali, BlueStacks sangat sesuai untuk pemain Android yang ingin mengambil permainan kegemaran mereka dari batasan skrin telefon pintar kecil.

Kami akan menerima komisen penjualan jika anda membeli barang menggunakan pautan kami. Ketahui Lebih Lanjut.