Cara memperbaiki Google Pixel 2 XL yang tidak akan menyala, terus tersekat di layar logo Google

Helo pengguna Google Pixel! Artikel penyelesaian masalah hari ini membahas dua masalah umum untuk # GooglePixel2 dan # GooglePixel2XL. Kami harap siaran ini bermanfaat.

Masalah # 1: Cara memperbaiki Google Pixel 2 XL yang tidak akan menyala

Hai, saya telah menggunakan google pixel 2 XL saya selama beberapa bulan dan saya tidak menghadapi masalah dengan peranti ini. Kira-kira sebulan yang lalu skrin telefonnya sedikit retak di bahagian atas peranti, namun saya belum dapat memperbaikinya kerana ia tidak mengganggu dan peranti ini berfungsi dengan sempurna sehingga sekarang. Saya bangun pagi ini dan telefon mula rosak ketika di aplikasi, memasukkan kunci dan penggunaan umum yang lain. Bateri mudah dicas melebihi 50% tetapi telefon rosak dan dimatikan. Saya telah mencuba pelbagai kaedah untuk menghidupkan semula telefon tetapi setakat ini tidak ada yang berjaya. telefon tidak menunjukkan tanda-tanda ia berfungsi kerana ia tidak mengatakan pengecasannya atau memberi saya kerlipan hidup.

Penyelesaian: Ini adalah kemungkinan sebab untuk masalah anda:

  • kabel pengecas dan / atau aksesori rosak
  • port pengecasan rosak
  • skrin rosak
  • kerosakan bateri
  • kegagalan perkakasan umum

Periksa aksesori pengecasan

Ini harus menjadi langkah penyelesaian masalah pertama yang perlu anda periksa. Pixel 2 anda mungkin tidak menyala kerana bateri tidak terisi kerana kabel atau penyesuai pengisian yang salah. Sekiranya anda mempunyai satu set aksesori pengecasan lain, cubalah mengecas Pixel 2 anda menggunakannya dan lihat apa yang berlaku. Atau, jika anda mempunyai peranti Pixel lain, cubalah mengecasnya menggunakan kabel dan penyesuai semasa. Mana-mana cara akan membantu anda menentukan apakah masalahnya terletak pada aksesori tersebut.

Isi sekurang-kurangnya satu jam

Setelah anda menentukan bahawa tidak ada masalah dengan aksesori pengecasan sama sekali, pastikan untuk membiarkan telefon mengecas sekurang-kurangnya satu jam. Ini akan memastikan bahawa terdapat cukup daya bateri sebelum anda cuba menghidupkan semula telefon.

Periksa port pengecasan

Port pengecasan adalah salah satu bahagian telefon pintar yang paling sering rosak. Ini boleh berlaku sekiranya pengguna tidak begitu berhati-hati setiap kali dia memasukkan atau mencabut kabel pengecas. Memasukkan kabel yang salah secara fizikal boleh merosakkan penyambung kecil di dalamnya, membongkok atau merosakkannya sepenuhnya. Untuk melihat kerosakan fizikal yang jelas, cuba gunakan alat pembesar sehingga anda dapat melihatnya di dalam. Sekiranya anda tidak dapat melakukannya, biarkan saja. Tidak banyak yang boleh anda lakukan untuk memperbaiki port pengecasan yang rosak. Tujuan cadangan ini adalah untuk membantu anda mengenal pasti dari mana masalahnya mungkin timbul, yang mungkin berguna jika anda memutuskan untuk membiarkan seorang profesional membaiki telefon.

Apa yang perlu dilakukan sekiranya telefon dihidupkan tetapi skrin berwarna hitam

Sekiranya Pixel 2 anda masih mengeluarkan suara, bergetar, atau menunjukkan beberapa tanda lain bahawa ia sedang dihidupkan, maka masalahnya mesti terletak di skrin sahaja. Malangnya, dalam kes ini, kemungkinan besar anda masih akan mengalami penggantian skrin. Pastikan Google membiarkan pembaikan dilakukan untuk memastikan semuanya dikendalikan dengan betul.

Sekiranya terdapat masalah dengan salah satu aplikasi pihak ketiga, yang menghalang layar berfungsi dengan baik, anda boleh mencuba boot telefon ke mod selamat. Inilah cara untuk melakukannya:

  1. Dengan peranti dihidupkan, tekan dan tahan butang Daya (terletak di tepi kanan) sehingga arahan Matikan muncul kemudian lepaskan.
  2. Sentuh dan tahan Matikan sehingga permintaan "Reboot ke mod selamat" muncul kemudian lepaskan.
  3. Ketik OK untuk mengesahkan.
  4. Catatan Proses memulakan semula mungkin memerlukan masa sehingga 45 saat untuk diselesaikan.
  5. Catatan Setelah dimulakan semula, "Safe mode" muncul di kiri bawah skrin buka kunci / utama.

Sekiranya Pixel 2 anda akan mula ke Safe Mode tetapi tidak pada mode normal, itu bermakna anda mempunyai masalah aplikasi. Untuk mengenal pasti aplikasi mana yang menyebabkan masalah, anda harus boot semula telefon ke mod selamat dan ikuti langkah-langkah berikut:

  1. Boot ke mod selamat.
  2. Periksa masalahnya.
  3. Setelah anda mengesahkan bahawa aplikasi pihak ketiga dipersalahkan, anda boleh mula menyahpasang aplikasi secara individu. Kami mencadangkan agar anda bermula dengan yang terbaru yang anda tambahkan.
  4. Selepas anda menyahpasang aplikasi, mulakan semula telefon ke mod biasa dan periksa masalahnya.
  5. Sekiranya Pixel 2 XL anda masih bermasalah, ulangi langkah 1-4 sehingga anda mengetahui aplikasinya.

Boot ke mod pemulihan

Sebagai alternatif, anda juga boleh melihat apakah telefon anda dapat boot ke Recovery Mode pada masa ini. Tidak seperti dalam mod selamat, melakukan langkah penyelesaian masalah ini bertujuan untuk memeriksa apakah ada masalah dengan sistem operasi Android. Recovery Mode adalah persekitaran perisian yang berbeza yang tidak bergantung pada Android. Sekiranya telefon anda dapat boot ke Pemulihan tetapi tidak dalam mod biasa, anda boleh yakin anda mempunyai masalah perisian.

  1. Matikan peranti. Ini sangat penting. Sekiranya anda tidak dapat mematikannya, anda tidak akan dapat boot ke RecoveryMode. Sekiranya anda tidak dapat mematikan peranti secara berkala melalui butang Daya, tunggu sehingga bateri telefon habis. Kemudian, isi telefon selama 30 minit sebelum boot ke Recovery Mode. Sekiranya telefon tidak dapat dicas dan telefon tidak bertindak balas selama beberapa waktu, lewati cadangan ini. Tidak ada gunanya melakukan langkah-langkah selebihnya di bawah ini jika telefon mati sepenuhnya (tiada kuasa dan tidak akan dicas).
  2. Tekan & tahan butang Power + Volume down dan tunggu selama beberapa saat. Sekiranya tidak ada yang berfungsi pada masa ini (tidak akan boot ke mod bootloader), maka telefon mati. Ulangi langkah 1 dan 2 sekali lagi. Sekiranya masih tiada, jangan buang masa dan usaha anda dengan langkah-langkah berikut.
  3. Sekiranya telefon anda bertindak balas dan boot ke mod pemuat but, maka itu petanda yang baik.
  4. Di sini, gunakan butang Kelantangan turun untuk turun senarai dan sorot mod Pemulihan
  5. Gunakan butang Kuasa yang akan membawa anda ke mod pemulihan
  6. Anda akan melihat logo Android yang rosak di sini dan untuk meneruskannya, ikuti garis panduan lain
  7. Tekan & tahan butang Kuasa kemudian tekan butang Naikkan Volume sekali untuk memulakan pemulihan stok
  8. Itulah butang perkakasan untuk boot ke mod pemulihan (dalam Google Pixel 2 dan Pixel 2 XL)

Dalam mod pemuat but, anda boleh memasang ROM tersuai atau firmware stok atau menetapkan semula kilang peranti anda. Pastikan menekan "hapus data / tetapan semula kilang" untuk menetapkan semula peranti anda dari kilang.

Pembaikan

Sekiranya tidak ada yang berfungsi pada masa ini, anda boleh menganggap bahawa anda menghadapi masalah perkakasan. Ia boleh menjadi bateri, pemasangan skrin, atau papan induk yang buruk. Hubungi kedai pembaikan telefon tempatan anda untuk mendapatkan pendapat mereka.

Masalah # 2: Google Pixel 2 mempunyai banyak gangguan dan terus terperangkap di layar logo Google

Selama sebulan setengah saya mengalami masalah berikut:

-Volume akan turun secara automatik sehingga ia diredam - berlaku dengan semua aplikasi: spotify, youtube, dan lain-lain ... -Phone menjadi sangat panas semasa mengecas -Phone tidak menerima panggilan telefon -Mik dan kamera berfungsi sebentar-sebentar - saya harus menghidupkan semula telefon saya 2-3 kali hanya untuk membuat panggilan telefon! -Phone akan menjadi sangat berkelip-sekejap - setelah 2-3 minit gangguan muncul, ia akan reboot dirinya sendiri dan tersekat di skrin pemuatan dengan logo google dipaparkan. Saya perlu menahan butang kuasa selama beberapa saat untuk melakukan reboot sejuk dan kemudian akan baik-baik saja selama satu jam. Masalah di atas pada dasarnya menjadikan telefon ini tidak berguna .. Saya membeli telefon ini pada bulan April 2017, baru setahun…. apa yang sedang berlaku??? Ini adalah kali pertama saya membeli produk google dan saya harus mengatakan bahawa saya sangat kecewa.

Penyelesaian: Diberikan Pixel 2 anda tidak di-root, dimuatkan dengan firmware tidak rasmi, atau rosak secara fizikal, tetapan semula kilang harus menyelesaikan masalah. Kesalahan yang anda sebutkan mungkin disebabkan oleh aplikasi yang tidak baik atau bug sistem operasi.

Untuk menetapkan semula kilang Pixel 2 anda, ikuti langkah berikut:

  1. Buat sandaran fail anda.
  2. Sekiranya peranti anda dihidupkan, matikan. Ini sangat penting. Sekiranya anda tidak dapat mematikannya, anda tidak akan dapat boot ke Recovery Mode. Sekiranya anda tidak dapat mematikan peranti secara berkala melalui butang Daya, tunggu sehingga bateri telefon habis.
  3. Tekan dan tahan butang Kelantangan. Semasa menahan kelantangan, tekan dan tahan
  4. Butang kuasa sehingga telefon dihidupkan. Anda akan melihat perkataan "Mula" dengan anak panah di sekitarnya.
  5. Tekan butang Volume turun sehingga anda menyoroti "Mod pemulihan".
  6. Tekan butang Kuasa untuk memulakan mod pemulihan. Anda akan melihat gambar robot Android dengan tanda seru (anda mungkin juga melihat "Tanpa perintah").
  7. Tekan dan tahan butang Kuasa. Semasa memegang Kuasa, tekan butang Naikkan sekali. Kemudian lepaskan butang Kuasa.
  8. Jika "Lap data / tetapan semula kilang" tidak disorot, tekan butang Kecilkan volume sehingga ada. Kemudian tekan butang Power untuk memilihnya.
  9. Tekan butang Kecilkan Volume sehingga anda menyorot "Ya" (atau "Ya - hapus semua data pengguna"). Kemudian tekan butang Power untuk memilihnya.
  10. Setelah tetapan semula selesai, tekan butang Daya untuk memilih "Reboot sistem sekarang."

Setelah Pixel 2 anda diset semula, biarkan berjalan selama beberapa jam setelah menyiapkannya semula. Pastikan untuk tidak memasang aplikasi apa pun selama ini sehingga anda akan tahu apakah ada perbezaan ketika tidak ada data pengguna yang ditambahkan ke sistem.

Sekiranya semuanya berjalan lancar, inilah masanya anda mahu memasang aplikasi anda. Oleh kerana masih ada kemungkinan salah satu aplikasi anda dipersalahkan, pastikan untuk menambahkan aplikasi secara individu. Ini adalah kaedah yang baik untuk anda mengetahui jika salah satu aplikasi anda tidak sesuai atau menyebabkan gangguan pada Android.

Dapatkan pertolongan profesional

Sekiranya masalah yang sama berlaku selepas tetapan semula kilang (dan ketika belum ada aplikasi yang dipasang), anda perlu menghantar telefon agar perkakasannya dapat diperiksa dan diperbaiki.