Cara Memperbaiki Samsung Galaxy S9 + Mendapatkan Iklan Pop Up

#Samsung #Galaxy # S9 + adalah model telefon pintar unggulan terbaru yang melanda pasaran awal tahun ini yang dilengkapi dengan beberapa ciri berguna. Oleh kerana ini adalah model plus, ia mempunyai paparan yang jauh lebih besar daripada model S9 biasa. Telefon ini menggunakan paparan Super AMOLED 62 inci yang besar sementara di bawah tudung anda akan menemui pemproses Snapdragon 845 yang digabungkan dengan RAM 4GB. Walaupun ini adalah peranti berkinerja mantap, terdapat beberapa keadaan ketika masalah tertentu dapat terjadi yang akan kita tangani hari ini. Dalam ansuran terbaru dari siri penyelesaian masalah ini, kami akan mengatasi masalah iklan timbul Galaxy S9 +.

Sekiranya anda memiliki Samsung Galaxy S9 + atau mana-mana peranti Android yang lain, sila hubungi kami menggunakan borang ini. Kami akan dengan senang hati membantu anda dengan sebarang masalah yang mungkin anda hadapi dengan peranti anda. Ini adalah perkhidmatan percuma yang kami tawarkan tanpa ikatan. Kami bagaimanapun meminta agar apabila anda menghubungi kami, cuba sedetail mungkin agar penilaian yang tepat dapat dibuat dan penyelesaian yang tepat dapat diberikan.  

Cara Memperbaiki Samsung Galaxy S9 + Mendapatkan Iklan Pop Up

Masalah: terus muncul ketika saya mengakses laman internet seperti USAToday, dan lain-lain. Selepas beberapa minit, pop timbul akan muncul dan mengatakan itu dari www.breakingbuzzfeed.com Ini menunjukkan "Saya telah memenangi hadiah" Saya hanya perlu memutar roda. TIADA cara untuk saya keluar dari skrin. Ia menangkap skrin saya sepenuhnya dan tidak ada "butang" yang berfungsi lagi. Sejauh ini, satu-satunya cara yang saya dapati untuk keluar adalah dengan mematikan telefon bimbit dan memulakan semula. Sudah tentu, itu benar-benar menjengkelkan. Sekiranya saya dapat menyekat pop timbul ini sepenuhnya daripada muncul, itu akan menjadi bagus. Saya benar-benar HANYA MENDAPATKAN TELEFON INI kira-kira 2 minggu yang lalu dan pop timbul bodoh ini mula muncul dengan segera. Jadi, saya rasa saya tidak memuat turun apa-apa untuk mendapatkannya ... ia pasti sudah ada.

Penyelesaian: Sebelum menyelesaikan masalah ini, perkara pertama yang harus anda lakukan adalah memastikan bahawa telefon berfungsi dengan versi perisian terkini. Sekiranya kemas kini tersedia, muat turun dan pasang terlebih dahulu di telefon anda.

Salah satu sebab utama mengapa telefon anda mendapat iklan timbul adalah kerana anda mungkin telah memuat turun aplikasi yang menyebabkan masalah ini. Ini biasanya berlaku jika anda memuat turun aplikasi dari sumber pihak ketiga atau jika anda memuatkan fail APK pap secara langsung ke telefon anda. Mendapatkan aplikasi hanya dari Google Play Store adalah salah satu cara untuk mencegah iklan pop timbul namun masih ada keadaan ketika aplikasi tertentu yang tersedia di Play Store dapat menyebabkan masalah ini. Ikuti langkah penyelesaian masalah yang telah kami senaraikan di bawah untuk menyelesaikan masalah ini.

Lumpuhkan Maklumat Pemasaran

Ada saat-saat ketika Samsung akan mengirim iklan bertarget telefon anda melalui pemberitahuan push, e-mel, atau SMS. Sekiranya anda tidak mahu menerima iklan ini, maka anda harus mematikan tetapan maklumat pemasaran telefon.

  • Pergi ke aplikasi Tetapan pada Galaxy S9 anda.
  • Tatal ke bawah untuk mencari dan membuka Pengurusan Umum.
  • Pastikan bahawa pilihan maklumat Pemasaran dilumpuhkan.

Mulakan telefon dalam Safe Mode

Sekiranya langkah di atas gagal menyelesaikan masalah, maka langkah seterusnya adalah memeriksa apakah aplikasi yang anda muat turun menyebabkan masalah tersebut. Anda boleh melakukan ini dengan menghidupkan telefon dalam Safe Mode kerana hanya aplikasi yang dipasang sebelumnya yang dibenarkan berjalan dalam mod ini.

  • Matikan telefon.
  • Tekan dan tahan kekunci Kuasa melepasi skrin nama model yang muncul di skrin.
  • Apabila SAMSUNG muncul di skrin, lepaskan kekunci Kuasa.
  • Sejurus setelah melepaskan kekunci Daya, tekan dan tahan kekunci Kelantangan.
  • Terus tahan kekunci Kelantangan sehingga peranti selesai dimulakan semula.
  • Apabila mod Selamat muncul di sudut kiri bawah skrin, lepaskan kekunci Volume turun.

Sekiranya iklan pop timbul tidak muncul dalam mod ini, masalahnya kemungkinan besar disebabkan oleh aplikasi yang anda muat turun. Ketahui aplikasi apa ini dan nyahpasangnya.

Salah satu cara untuk mengetahui aplikasi apa yang menyebabkan masalah ini adalah dengan mengikuti langkah-langkah yang disenaraikan di bawah.

  • Dari skrin utama telefon anda, buka aplikasi Google Play Store
  • Dengan menggunakan bar carian di bahagian atas skrin, cari aplikasi pihak ketiga yang disyaki.
  • Sekiranya penerangan aplikasi di bawah butang Dipasang berbunyi "Mengandungi iklan", maka aplikasi ini kemungkinan besar akan menyebabkan munculnya iklan secara rawak. Keluarkan aplikasi ini dan juga salah satu aplikasi yang telah anda sideload ke telefon anda.

Lakukan tetapan semula kilang

Sekiranya iklan pop timbul masih muncul ketika telepon dimulakan dalam Safe Mode, maka perkara terbaik yang harus dilakukan sekarang adalah melakukan reset kilang. Oleh kerana ini akan mengembalikan telefon anda ke keadaan semula jadi, ada baiknya membuat sandaran data telefon anda sebelum melakukan langkah ini.

  • Matikan telefon.
  • Tekan dan tahan kekunci Kelantangan dan kekunci Bixby, kemudian tekan dan tahan kekunci Kuasa.
  • Apabila logo Android hijau dipaparkan, lepaskan semua kekunci ('Memasang kemas kini sistem' akan muncul selama kira-kira 30 - 60 saat sebelum menunjukkan pilihan menu pemulihan sistem Android).
  • Tekan kekunci Kelantangan beberapa kali untuk menyorot 'lap data / tetapan semula kilang'.
  • Tekan butang Kuasa untuk memilih.
  • Tekan kekunci Kelantangan sehingga 'Ya - hapus semua data pengguna' diserlahkan.
  • Tekan butang Kuasa untuk memilih dan memulakan tetapan semula induk.
  • Apabila tetapan semula induk selesai, 'Reboot system now' diserlahkan.
  • Tekan kekunci Kuasa untuk memulakan semula peranti.