5 Telefon Google Terbaik pada tahun 2020

Android, seperti yang anda semua ketahui, adalah sistem operasi yang dimiliki dan dikendalikan oleh Google. Pelancaran perisian terbuka ini menghasilkan banyak telefon pintar Android, dan trendnya tidak berhenti hingga sekarang. Dengan setiap tahun berlalu, jumlah telefon Android meningkat secara eksponen, dan dengan platform yang terbuka, sebilangan besar pengeluar harus menambahkan kulit unik mereka ke dalam perisian. Ini adalah kejayaan atau ketinggalan dengan orang ramai.

Oleh itu, apa yang perlu dilakukan oleh peminat sekiranya mereka mahukan telefon pintar Android "vanila" yang benar-benar tidak rapi? Baiklah, telefon Google atau telefon Pixel adalah jawapannya hari ini. Syarikat ini memulakan projeknya dengan HTC Nexus One, dan barisan ini telah berkembang menjadi HTC buatan Pixel 2 hari ini. Google juga mengikat jenama Android tulennya kepada pengeluar lain seperti LG, Samsung, dll.

Sementara yang lain membuat telefon ini, perisian yang digunakan sama dengan Android vanila tanpa disertakan bloatware atau kekacauan. Tidak pasti apa itu? Berikut adalah lima pilihan utama kami pada tahun 2020.

Produk Jenama Nama Harga
Motorola Moto X (Generasi ke-4) - dengan Amazon Alexa bebas tangan Semak Harga di Amazon
Google Telefon Google Pixel - paparan 5 inci Semak Harga di Amazon
Google Google Pixel 2 Semak Harga di Amazon
HUAWEI Telefon pintar Huawei Nexus 6P tidak berkunci, Perak 32GB (Jaminan AS) Semak Harga di Amazon
LG LG Nexus 5X LG-H791 32GB Kilang GSM Telefon Pintar Tidak Berkunci Semak Harga di Amazon

* Sekiranya anda membeli melalui pautan di laman web kami, kami mungkin mendapat komisen gabungan. Untuk maklumat lebih lanjut, sila lawati halaman dasar Privasi kami.

Piksel 2

Telefon pintar, yang dihasilkan oleh HTC, telah membuat banyak berita sejak dilancarkan. Telefon menyegarkan Pixel tahun lalu yang cukup popular. Telefon bimbit ini hadir dengan Android 8.0 Oreo di luar kotak dan merupakan salah satu daripada beberapa telefon yang mempunyai kehormatan buat masa ini.

Dari segi ciri, telefon ini membungkus paparan AMOLED 1080p 5 inci, Snapdragon 835 SoC octa-core, RAM 4GB, storan 64 / 128GB yang tidak dapat diperluas, kamera belakang 12.2 megapiksel, kamera depan 8 megapiksel , Android 8.0, dan bateri 2.700 mAh. Telefon ini disahkan IP67 untuk ketahanan terhadap air / habuk, yang dengan cepat menjadi prasyarat di antara telefon utama.

Pada era telefon tanpa sempadan atau tanpa bezel, Pixel 2 agak mengecewakan dengan bezel bawah dan atasnya yang agak besar. Reka bentuknya cukup menakjubkan; namun, warna dua nada di bahagian belakang, menawarkan penampilan premium. Pixel 2 dijual dalam varian warna Kinda Blue, Just Black, Clearly White. Telefon bimbit boleh dibeli melalui Verizon atau Project Fi di AS dan melalui segelintir pembawa dan peruncit di luar negara.

Moto X4 (Android One)

Telefon pintar ini boleh disamakan dengan telefon Nexus pada masa lalu, kerana ia dilengkapi dengan perkakasan peringkat pertengahan yang sama dengan beberapa ciri premium di dalamnya. Lebih penting lagi, telefon bimbit lebih berpatutan berbanding dengan barisan Pixel, yang menjadikannya tarikan yang menarik.

Apa yang lebih penting ialah ini adalah penawaran Android One, yang merupakan projek bercita-cita tinggi Google untuk menjual telefon bimbit Android Vanilla di negara-negara membangun. Tetapi ini adalah telefon Android One pertama yang pernah sampai ke AS, yang menjadikannya istimewa. Sebagai permulaan, Moto X4 pastinya merupakan permulaan yang baik.

Dari segi perkakasan, Moto X4 hadir dengan paparan 1080p 5.2-inci yang sama, sistem dwi-kamera 12-megapiksel di belakang, kamera depan 16-megapiksel, 3 GB RAM, 32 GB storan yang dapat diperluas, octa-core Snapdragon 630 SoC, Android 7.1 Nougat (dapat dikemas kini menjadi 8.0 Oreo), dan bateri 3.000 mAh.

Telefon ini juga tahan air / habuk yang disahkan IP68. Oleh kerana ini adalah produk rasmi Google, syarikat itu menjanjikan kemas kini perisian yang konsisten selama dua tahun. Faktor ini sahaja menjadikan ini pilihan jarak pertengahan yang menarik bagi banyak pelanggan.

Pixel (Gen 1)

Telefon yang memulakannya semuanya untuk Google. Ini menandakan akhir rasmi barisan Nexus untuk Google, kerana syarikat itu menggantinya dengan barisan telefon pintar premium dengan fokus pada ciri dan perkakasan baru. Pixel dan Pixel XL yang dihasilkan (kedua-duanya dibuat oleh HTC) berjaya menggembirakan ahli dan pengguna.

Nasib baik, model khusus ini dapat dibeli dengan kos yang lebih murah, berkat kedatangan model generasi seterusnya belum lama ini.

Telefon bimbit ini dilengkapi dengan paparan AMOLED 1080p 5 inci, Snapdragon 821 SoC quad-core, 4GB RAM, storan 32 / 128GB yang tidak dapat diperluas, Android 7.0 Nougat (boleh ditingkatkan kepada Oreo), dan bateri 2,770 mAh. Telefon ini juga dilengkapi dengan kamera belakang 12,3 megapiksel dan penembak depan 8 megapiksel.

Walaupun mendapatkan Pixel sekarang mungkin tidak masuk akal, jika anda mendapatkan peranti dengan harga yang berpatutan, sudah pasti patut dilihat. Anda bersedia untuk satu atau dua tahun lagi, sekurang-kurangnya berkaitan dengan kemas kini perisian. Oleh kerana produk ini datang langsung dari Google, kemas kini akan diutamakan kepada barisan.

Nexus 6P

Memanggil lebih jauh lagi, kita melihat Nexus 2015, Nexus 6P (masih merupakan telefon pintar yang sangat baik hari ini). Telefon bimbit ini menunjukkan banyak janji dan dihasilkan oleh Huawei, menjadikannya satu-satunya peranti Nexus syarikat dalam sejarahnya.

Telefon bimbit ini dibungkus dengan baik dari segi perkakasan, dengan paparan AMOLED beresolusi 5,7 inci 2560 x 1440, Snapdragon 810 SoC-core octa-core, RAM 3GB, storan 32/64 / 128GB yang tidak boleh dikembangkan, 12.3- kamera belakang megapiksel, kamera depan 8-megapiksel, Android 6.0 Marshmallow, dan bateri 3.450 mAh. Memandangkan jenis perkakasan yang dibungkus, kami merasakan Nexus 6P adalah pembelian yang layak sehingga hari ini.

Nexus 5X

Adik Nexus 6P yang lebih kecil, Nexus 5X buatan LG, direka bentuk selepas Nexus 5. yang popular secara besar-besaran. Telefon bimbit ini dilengkapi dengan reka bentuk yang hampir sama dengan Nexus 6P, walaupun dalam bingkai yang jauh lebih kecil.

Telefon bimbit ini dijual dalam Carbon, Quartz, dan Ice, walaupun sukar untuk mengetahui apakah semua varian warna dijual sekarang. Nexus 5X dilengkapi dengan paparan AMOLED 1080p 5 inci, kamera belakang 12,3 megapiksel, kamera depan 5 megapiksel, RAM 2 GB, storan dalaman 16 / 32GB, Android 6.0 Marshmallow, dan bateri 2.700 mAh.

Telefon ini membungkus chipset Hexa-core Snapdragon 808. Secara keseluruhan, Nexus 5X tidak sekuat telefon bimbit lain yang telah kami sebutkan dalam senarai ini, tetapi masih merupakan pembelian yang baik dengan syarat anda mendapat banyak kelebihan. Oleh kerana sudah berusia dua generasi, anda mungkin akan mendapat tawaran yang baik dalam talian.

Produk Jenama Nama Harga
Motorola Moto X (Generasi ke-4) - dengan Amazon Alexa bebas tangan Semak Harga di Amazon
Google Telefon Google Pixel - paparan 5 inci Semak Harga di Amazon
Google Google Pixel 2 Semak Harga di Amazon
HUAWEI Telefon pintar Huawei Nexus 6P tidak berkunci, Perak 32GB (Jaminan AS) Semak Harga di Amazon
LG LG Nexus 5X LG-H791 32GB Kilang GSM Telefon Pintar Tidak Berkunci Semak Harga di Amazon

* Sekiranya anda membeli melalui pautan di laman web kami, kami mungkin mendapat komisen gabungan. Untuk maklumat lebih lanjut, sila lawati halaman dasar Privasi kami.

Keputusan

Seperti yang anda lihat, masih ada beberapa telefon Google yang sangat baik hari ini. Pixel 3 dan Pixel 3 XL juga perlu disebutkan tetapi lebih dilihat sebagai peningkatan tambahan berbanding Pixel 2. Oleh itu, kami tidak sabar untuk melihat apa yang dilakukan oleh Google seterusnya dengan Pixel 4.