Bypass Akaun Google 2020 FRP Pengesahan (Perlindungan Reset Kilang)

Kerana banyak bentuk ancaman dalam talian pada masa kini, syarikat teknologi utama hadir dengan perlindungan keselamatan bagi pelanggan dan pengguna mereka. Salah satu cara yang digunakan oleh Google dan rakan kongsi untuk menambahkan keselamatan pada peranti Android ialah Factory Reset Protection atau FRP. Untuk berfungsi, FRP mesti diaktifkan pada peranti terlebih dahulu. Ini dilakukan dengan menambahkan akaun Google pada peranti. Kelayakan Google yang didaftarkan kemudian menjadi cara untuk membuka kunci FRP. Setelah diaktifkan, peranti sasaran kemudian akan meminta kelayakan ini setelah tetapan semula kilang. Ini menyukarkan pencuri untuk menggunakan peranti ini kerana mereka tidak dapat membukanya. Malangnya, ini juga boleh menjadi pedang bermata dua kerana perlindungan keselamatan yang sama dapat menyukarkan hidup pengguna yang melupakan kelayakan Google mereka setelah tetapan semula kilang, atau bagi mereka yang membeli peranti pra-dimiliki dengan FRP diaktifkan pada mereka.

Artikel ini ditujukan untuk mereka yang mencari cara untuk memintas FRP (Factory Reset Protection) . Sekiranya anda salah satu daripadanya, teruskan dan periksa kaedah yang berbeza untuk dicuba di bawah.

Kaedah 1: Cara memintas FRP Pengesahan Akaun Google menggunakan kelayakan Google

Ini adalah cara termudah untuk mengurus kunci atau menyekat FRP dan melakukan pintasan FRP pada mana-mana peranti Android adalah dengan menggunakan kelayakan Google yang didaftarkan. Ini adalah bagaimana FRP seharusnya dibuka dan semestinya menjadi pilihan utama anda dalam situasi ini. Pada dasarnya, apa yang anda mahu lakukan ialah memasukkan nama pengguna dan kata laluan Google yang betul dan itu sahaja. Jangan lupa: FRP dirancang untuk mencegah pencuri daripada menggunakan alat yang dicuri dan juga untuk mengesahkan semula akses ke dalamnya sekiranya anda adalah pengguna yang sah. Sekiranya anda tidak dapat memberikan nama pengguna dan kata laluan yang betul, anda boleh mempertimbangkan untuk menetapkan semula kata laluan anda.

Penyelesaian ini hanya berfungsi jika peranti anda disambungkan ke internet pada masa ini. Ini bermaksud bahawa data mudah alih atau WiFinya mesti diaktifkan terlebih dahulu. Ini biasanya berlaku dalam kes di mana pengguna kilang menetapkan semula peranti tetapi tidak mematikan data WiFi atau mudah alih sebelum melakukannya. Menetapkan semula kata laluan akaun Google anda juga mesti dilakukan menggunakan telefon atau peranti lain seperti komputer. Inilah yang perlu anda lakukan dengan tepat:

Tetapkan semula kata laluan akaun Google anda

  1. Sekiranya anda terlupa kata laluan anda, pergi ke //accounts.google.com/signin/recovery . Anda akan diminta untuk mengesahkan jika anda mempunyai akaun yang betul dengan memasukkan alamat e-mel atau nombor telefon yang berkaitan dengan akaun tersebut.
  2. Pilih kata laluan yang belum anda gunakan dengan akaun ini.

Pulihkan nama pengguna

  1. Sekiranya anda lupa nama pengguna untuk akaun Google anda, pergi ke //accounts.google.com/signin/usernamerecovery?hl=en . Sama seperti menetapkan semula kata laluan Google anda, anda perlu memasukkan e-mel pemulihan dari akaun terlupa anda. Ini boleh menjadi e-mel atau nombor telefon lain.
  2. Dalam e-mel pemulihan anda (e-mel lain yang akan dihantar oleh Google kepada arahan pemulihan), cari e-mel dari Google dan ikuti langkah-langkahnya.

Setelah anda melakukan salah satu daripada dua prosedur di atas, cuba lakukan buka kunci FRP sekali lagi menggunakan kata laluan baru.

Cara memeriksa akaun Google mana yang akan diset semula

Sekiranya anda mempunyai beberapa akaun Google dan tidak dapat mengetahui mana yang digunakan pada perangkat, pergi ke //www.google.com/android/devicemanager menggunakan peranti lain. Kemudian, log masuk dengan nama pengguna dan kata laluan Google anda dan periksa senarai peranti yang berkaitan dengan akaun tersebut. lakukan proses yang sama untuk setiap akaun Google.

Walau bagaimanapun, jika anda mempunyai masalah kunci akaun Google dan tidak dapat melakukan bypass akaun google - cubalah penyelesaian seterusnya

Kaedah 2: Cara memintas FRP Pengesahan Akaun Google dengan berkelip

Sekiranya anda adalah pembeli sah dari alat yang telah dibuat sebelumnya dan tidak ada cara untuk membuka kunci FRP menggunakan kaedah pertama, maka kaedah terbaik untuk anda ialah membiarkan seseorang mem-flash perisian. Ini bukan cadangan rasmi dari Samsung sehingga anda tidak akan dapat pertolongan dari mereka dengan yang ini. Berkelip bermaksud memasang firmware versi telefon baru atau stok secara manual. Ini memerlukan satu set alat perisian khas dan beberapa pengetahuan Android untuk digunakan. Ini pada mulanya adalah cara pengeluar untuk menghapus peranti tetapi ia segera menemui komuniti Android. Maklum, pengguna Android 5 yang terang dan versi lain kemudian mula menggunakan prosedur ini untuk mengubahsuai firmware stok pada peranti dan juga untuk memaksa firmware bukan rasmi pada telefon pintar. Tidak ada cara universal untuk memancarkan peranti Android dan variasi dalam beberapa langkah bahkan ada untuk model telefon yang sama.Ia sangat berisiko walaupun untuk pengguna Android berpengalaman, jadi kami menyarankan agar anda membiarkan juruteknik atau seseorang yang berpengalaman melakukannya untuk anda. Mengedipkan peranti anda boleh merosakkannya dan dalam beberapa kes, malah mengakibatkan kerosakan kekal. Lakukan dengan risiko anda sendiri.

Kaedah 3: Abaikan FRP Pengesahan Akaun Google dengan meminta sokongan dari OEM

Sekiranya anda adalah pemilik peranti asal dan tidak ada yang berjaya setakat ini, kami sangat mengesyorkan agar anda mendapatkan bantuan daripada pembuat peranti tersebut. Sebagai contoh, jika anda mempunyai telefon Samsung, anda boleh mengunjungi Pusat Servis Samsung tempatan anda supaya mereka dapat memuat naik perisian atau melakukan bypass Samsung FRP . Ketika mengunci FRP, Samsung menghendaki anda juga menunjukkan resit atau bukti pembelian yang asli, jadi pastikan untuk memilikinya semasa mengunjunginya untuk melakukan FRP membuka kunci. Ingat, FRP adalah ciri keselamatan dan mereka ingin memastikan bahawa hanya pemilik peranti yang meminta bantuan mereka. Mereka juga mungkin meminta anda ID yang sah untuk memastikan bahawa anda adalah orang yang tersenarai dalam resit. Setelah pengenalan anda disahkan, mereka boleh terus maju dan melakukan FRP bypass Samsung device.

Kaedah 4: Ikuti helah yang tidak disahkan

Cara pihak ketiga dan cara yang tidak disahkan untuk membuka kunci FRP ada di seluruh web tetapi anda harus berhati-hati dengannya. Samsung dan pembuat telefon lain telah membuat langkah besar untuk memperbaiki celah untuk memperkuat FRP sehingga tidak ada jaminan bahawa kaedah ini masih berfungsi pada masa ini. Beberapa cara untuk membuka kunci FRP, malah ada di antara mereka yang menyatakan bahawa ia dapat dilakukan dari jarak jauh, tidak percuma. Sekiranya wang tidak menjadi masalah, teruskan dan gunakannya. Oleh kerana mereka tidak disokong secara rasmi oleh Google dan pembuat telefon, mereka juga boleh menjejaskan keselamatan peranti selepas itu. Kami sebenarnya tidak menggunakan salah satu cara tidak rasmi ini untuk membuka kunci FRP sehingga kami tidak dapat mengesyorkan salah satu daripadanya. Secara amnya, kami tidak akan mencadangkan anda mencuba tetapi kerana itu adalah telefon bimbit anda, anda harus menilai sama ada mereka patut mengambil risiko atau tidak.